I väntan på en lång kall vinter

Samtidigt som

du

släppte min hand

sjöng Jocke Berg

för mig

att

saknad kan man

lära sig att leva med

ibland

genom en iskall

vinter.


Jag trodde på varje

litet ord

precis lika

mycket som jag

trodde på

oss.


Och

vet du att

jag missade

första versen då

Jocke sjöng,

Jag har lärt mig

att saknaden är

värst

när någon har sovit

som

ett barn

Genom en iskall
vinter.


För jag öppnade

mina ögon idag

och jag har insett

nu

att jag älskar

minnet
av dig

lika mycket

som jag älskade

hela

dig

när det var

du och jag,

Vi.


Kommentarer
Postat av: Sandra

åh!

2008-12-19 @ 13:53:04
URL: http://ordentarplats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0