Svar på tal.

Här kommer alla svaren på era frågor. Tack till alla er sötnosar som ställt frågor.
Hoppas svaren duger. Inlägget är det längsta i den här bloggen någosin, så jag hoppas
att ni orkar läsa det. Jag tyckte i alla fall att det här var roligt.

Vad har du gjort idag?
Vaknat, duschat, ätit frukost, gjort lite filosofi, svarat på era frågor och lyssnat på musik.

Vilken Paulo Coelho är bäst?
Allt med honom är bra, men den bästa boken enligt mig är "Alkemisten"


Vilket gosedjur pratar du mest med och känner dig trygg hos?
Jag har många gosedjur, men min favorit är min Heffaklump.
Fast jag brukar inte prata med honom, inte högt. Vi använder telepati.

Är han inte för söt?

Varför tycker du bäst om heffaklumpen?
Min kärlek till Heffa kom vid första ögonkastet, haha. För att ta historien kort då..
Jag var på bio för ex antal år sedan och såg "Nalle Puh och Heffaklumpen"
När den lilla söta heffeli trumpet bulleri heffaklump den trejde (även kallad Heffa)
dök upp på bioduken var jag såld. Så bedårande söt! Sedan gick jag in på BR och
fick syn på  en Heffaklump. Det sa liksom bara klick mellan oss.  

Om du bara fick lyssna på EN/ETT artist/band i resten av ditt liv, vem/vilka?
Hade varit fruktansvärt tråkigt att bara få lyssna på ett band hela livet,
men svaret är ganska självklart vilka det hade blivit. Kent såklart!


Vilken människa betyder mest för dig i HELA världen?
Oj, den här var svår. Jag har behövt fundera på den ett ganska bra tag nu.
Det finns flera som betyder mycket, flera som jag inte skulle kunna klara mig utan.
Men mina två E ligger högt.

Vad är det första du tänker när du vaknar?
Vad är det som låter? Kan någon stänga av ljudet!!
Alltid samma sak. Att jag aldrig lär mig att det är klockan.

Vilka bloggar tycker du är bäst?
Pulsurbalans
iduberga
Beautifulones
Niotillfem

Finns många fina bloggar och vilka jag tycker bäst om varierar.
Detta är bara ett litet urval av alla bloggar som jag läser.

Vad händer efter studenten?
Jag vill resa, bo i Göteborg och ha ett välbetalt jobb. Helst vinna på triss.
Men om vi ska vara realistiska så blir jag nog kvar här och försöker fixa jobb.
Hösten 2011 hoppas jag på att jag är mogen för att börja studera igen.

Vilken färg föredrar du på tandborsten?


Vem är du?

Jag är en tjej på 18 år, som är bra på att tänka samma tankar för många gånger.
Jag är även bra på att ramla i trappor och tycker att sova är ett bra tidsfördriv.

Vilket ljud påminner dig om jul mest?
Introljudet till den här låten. Plingplongandet i intron och bakgrundsmusiken tycker jag låter juligt.

Ett ord som beskriver dig bra?
flummigtviljestarktklantarsel.

Vilket land förutom Sverige lockar dig mest?
Jag skulle inte vilja bo i något annat land än Sverige, men jag vill resa, gärna mycket!
En plats som står högt just nu är London.

Har du någon pojkvän/flickvän?
Min kärlek till Heffa är stor, men inte så stor.

Vilken är den mest klockrena textraden i en låt någonsin?
"Jag är livrädd för att leva
och jag är dödsrädd för att dö
Men älskling, vi ska alla en gång dö"

Kanske mer än en rad. Men nog är det klockrent?

Favoritmusik? favoritböcker? favoritfilmer? favoritmat?
Kent, allt med Paulo Coehlo, Pay it forward, allt man kan äta bearnaisesås till.

Vad brukar du äta till frukost?
Jag äter aldrig frukost, tycker inte om den måltiden.

Berätta om din bästa vän

Hon heter Emma. Vi har inte ens känt varandra i 2 år, men hon är ändå
en av de absolut finste människor jag vet. Hon är en av mina två E.
Vår vänskap är egentligen väldigt märklig på alla sätt och vis, men jag älskar den ändå.
Hon känner mitt hjärta och vi delar hemlisar med varandra.

Berätta om din familj
Min familj består av 7 personer. Jag är det enda barnet som bor hemma,
resten har blivit stora och flytttat hemifrån. Jag är alltså minst och yngst. 
Alla bor i Borlänge utom Johanna som har bosatt sig i Alingsås av alla världens ställen.
Om vi ska ta hela historien så bor jag i familjehem, men jag har bott här sedan jag var liten.
Historien om mina föräldrar kan vi lämna utanför det här, det är en personlig berättelse
som inte hör hemma på en öppen blogg. Åtminstone inte nu.

Vad brukar du ha för sorts kläder? jeans? klänning?

Jag föredrar kjolar och klänningar. Tycker att jeans är obekvämt och jobbigt.
Jag använder jeans, men får jag välja blir det helst något annat.

Hur är du som person? utåtriktad eller tillbakadragen?
De flesta skulle nog beskriva mig som en pratig och utåtriktad person skulle jag tro.
Pratsam är jag, jag tycker om att prata. Det kan jag nog inte neka.
Men jag tycker det är jobbigt att befinna mig bland massa människor jag inte känner,
då drar jag mig ofta tillbaka och känner mig obekväm. Kan ofta bli tyst då.
Men är jag med mina vänner och människor jag känner så är jag utåt,
då är jag nog den som pratar högt och mycket.
Fast jag är ingen som pratar om känslor och hjärtan högt.

Jag tycker att det är så himla intressant att se folks handstilar. hur ser din handstil ut?

VÄLJ:
coca cola ++ pepsi
ica ++ konsum
mcdonalds ++ burger king
svart ++ vitt
stockholm ++ göteborg
guld ++ silver


Vad vill du bli när du blir stor?

Åh, jag vet inte systeryster, ge mig någon idé? Större. Rik och berömd?
Ärligt talat så vet jag inte. Framtiden skrämmer mig mest just nu.

Vilken månad tycker du är bäst och varför?
Den månad det är sommar i Sverige. Det kan vara maj, juni, juli eller augusti.
När solen skiner och luften bor i mina steg. När allting känns perfekt och jag har
en piggelin i handen. Den månaden tycker jag bäst om.

Vilken/vilka personer beundrar du?
Alla som blivit krossade, fallit och sedan rest sig upp och blivit fina människor efter fallet.
De beundrar jag mycket. Sådana som orkar när de egentligen inte borde orka.
Sedan beundrar jag min Mormor.

Vad gör du på fritiden?
Jag är med mina vänner, lyssnar på musik, skriver, pluggar och andas.

Har du några syskon? Isåfall; hur många?
4,5 syskon har jag. Ingen är "äkta" eller "hel" men jag räknar dem som syskon.
 
Vad önskar du dig i julklapp?
Pengar, systemkamera, upplevelser (resor, konsertbiljetter osv), presentkort och andra fina saker.

Om du bara fick äta en maträtt i resten av ditt liv, vad skulle det vara?
Fy vad tråkigt, snacka om bristsjukdomar man skulle få!
Men kanske någon form av kyckling skulle vara gott eller oxfilé. Eller, äh jag vet inte.
Finns så mycket som är gott!

Vad är det absolut bästa du vet?

Konserter. Det är det som håller mitt hjärta vid liv.

Var har du för mörka hemligheter? Om du har några.
Ja, det har jag. Men det heter som sagt var hemligheter för att de är just hemliga.
De som känner mitt hjärta, känner även några av dessa hemligheter.
Och det räcker med att jag och dem vet om dessa.

Skulle du överleva utan musik?
Absolut inte. Det skulle vara ett sånt tragiskt liv utan musik. Usch.


Nu har jag besvarat alla frågor tror jag. Har jag missat något får ni skälla lite på mig,
så kan jag nog fixa fram ett svar åt er. Puss!

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag måste se till att läsa alkemisten igen, det var alldeles för längesen.. och jag tycker vi borde se kent igen. det behöver inte vara så fruktansvärt varmt, men lika fint.

2009-12-05 @ 16:01:56
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: Linda

Det här var bra gjort av dig Marreparre :)

2009-12-05 @ 16:25:40
Postat av: Eviz

Men va roligt och intressant att läsa!

2009-12-05 @ 22:54:34
Postat av: Jonas

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1351805&BroadcastDate=&IsBlock=



lixom.. du och Paulo = sant.. tantsnusk Marie! get yourself en klassiker!

2009-12-05 @ 23:01:36
Postat av: M.

Jonas: Det där har jag lyssnat på förut, ;)

2009-12-06 @ 10:41:11
URL: http://intelikabra.blogg.se/
Postat av: elin

jag ser dig fortfarande på golvet med Heffaklumpen.. Det var vackert.

2009-12-06 @ 13:13:08
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, det var intressant!

2009-12-06 @ 14:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0