Lunarstorm 4ever.

Lunarstorm ska lägga ner om 3 dagar. Internetsajten som öppnade upp min
internetvärld. Sorgligt. Där skaffade jag hemliga pojkvänner som jag aldrig
hade träffat och vissa hade jag inte ens sett på kort. Oftast höll det bara i en
vecka. Det var ungefär som att ha en låtaspojkvän. Man lärde sig ord som
Puzz och kjam. Jag tror Lunarstorm var början till att svenska språket
blev slaktat. Åhå, det var tider det. Nu minns jag inte ens vad jag hade
för användarnamn på Lunar. Med största sannolikhet innehåll det tecken
som _ och 91. Jag minns inte vad jag hette, men jag minns fortfarnade
lösenordet. Knasigt. 

Lunarstorm är idag nostalgi, men det var en anledning för föräldrar runt om
i landet att vara rädda. För även om det fanns många söta pojkar fanns
det även en rad 30+ som såg sin chans att få ett ragg på en F12, som hade
ett namn i stil med snygg_tjej12 eller cool_brud_92.

Vi har alla varit där, men nu ska sidan begravas och jag blir lite smått
sentimental såhär 00.45 på natten. 

Förresten, jag har ett vagt minne av att jag hette någonting med snoopy_91.
Ni vet snoopy, snobben, seriehunden. 
Patetiskt.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

....

sandrizz_91girl.

jag säger bara det.

2010-08-04 @ 11:37:51
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: Elin

Jag hette lady_bird ^^ men du har rätt, det öppnade en ny värld till det vi lever idag. Vi som var 90/91 (även en del 93) lärde oss hur det var att leva ett rebelliskt liv.



Det är repriser som går av Morden i Midsomer:P har sett alla redan XD

2010-08-04 @ 16:21:08
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Malin

åh älskade lunarstorm, så sorgligt.

jag kommer ihåg när jag gick i fyran och tillsammans med några till var busiga & stannade inne på de obligatoriska rasterna & istället satt inomhus framför skolans enda dator & skrev puzz, kjam, blandade StOra oCH smÅ bOkstÄver (hur i helskotta nu man kunde få för sig att det såg bra ut) och hette malini_flop.

2010-08-05 @ 10:27:35
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Noomie

Mitt användarnamn kommer bräcka er alla!!!!!!!!.....mussepigg_5... Fråga inte varför hahaha, men då tyckte jag det var ett jättebra namn tydligen.

2010-08-08 @ 22:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0