Som att komma tillbaka till högstadiet igen.

Om jag skulle säga att skolan var rolig skulle jag ljuga. Om jag påstod att jag
hittat rätt, att utbildningen känns rätt, då skulle jag också ljuga. Om jag sa
att jag var supersocial och träffade massa spännaden människor skulle jag också
ljuga. Dagen gav mig ingenting. Jag hoppas på att finna lite mer hopp efter fredag.

Det var som att komma tillbaka till första dagen i högstadiet på igen.
Bara att alla var lite äldre den här gången, men det var ändå samma sak.
Alla sitter utanför salen, knäpptysta, tittar sig nervöst omkring, håller lagom
avstånd till personen som sitter bredivd. Minst en meter, närmare än så får
man inte sitta när personen är bredvid är okänd. Landet lagom och dess oskrivna
regler. Fuck it. Det roade mig i alla fall. För att hitta någonting roligt med dagen.




Kommentarer
Postat av: Rubenmaia

Hi, cool site. What CMS is it?

2011-01-03 @ 09:01:33
URL: http://rubenmaia.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0