Det här är jag.

Jag vet att det kommit många och långa blogginlägg den senaste tiden.
Jag ska väga upp det till helgen med bilder, lovar. Men om ni bara ska läsa
ett långt blogginlägg i den här bloggen, borde ni nog läsa detta. Åtminstone
om ni är intresserade av att veta vem jag är.


Mitt namn är Marie jag är 19 år och så vidare. Jag är en kombo av min mamma och pappa precis som du. Det sägs att jag pratar dalmål, även om jag aktivt försöker komma ifrån det. Det sägs även att jag pratar på tok för fort. Tungan är min mest vältränade muskel, på ett icke snuskigt sätt. Jag pratar helt enkelt för mycket, för högt och för ofta, that´s it. På andra plats över vältränade muskler kommer hjärtat. Jag tänker för mycket för mitt eget bäst och oftast går jag vilse i mina tankar, men däremellan kommer det någonting mer eller mindre klokt fram. Jag tror på att det är människan som skapar samhället. Innan människan fanns, fanns inget samhälle. Kunskap är makt och kunskap är heller inte tungt att bära på. I och med att vi formar samhället har vi också makten till att både förändra och förbättra det. Förändringar sker hela tiden och är sällan särskilt svåra, jag tror mer på förbättringar, vilket är en svårare konst. Jag älskar samhällsfrågor och tycker politik är viktigt. Den som inte bryr sig i politik riskerar att styras av dårar, en mycket bra anledning till att bry sig.  Problemet med dagens samhälle är att vi är alldels för ytliga och självupptagna för att orka bry oss. Vi saknar en djupare mening och sunda värderingar.  Vi nöjer oss alldeles för lätt, vilket jag är ett levande bevis på då jag säger att jag dör ungefär 10 gånger om dagen och bestämmer mig för att ge upp minst lika många gånger. Än har jag varken dött eller gett upp. Jag har fortsatt kämpat för min sak.

 

Jag är envis men saknar självförtroende vilket rätt ofta går emot varandra och skapar ett kaos.  Jag har en vilja och drömmar större än världen, men för lite vetskap och makt över att göra någonting av det.  Jag är en sucker för det skrivna ordet och skriver mer än gärna själv. Allt som kan formas i ord vill jag skriva, men jag skriver mest dikter. Jag studerar just nu Skriva vid Göteborgs universitet, passande nog. Jag tycker kärlek är komplicerat och för att någon ska komma när måste denna person ta sig förbi mina tio murar av betong. Kommer någon för nära flyr jag oftast. Jag är på en ständig flykt ifrån och till allt, men vill lära mig att bara leva i nuet och inte imorgon eller igår.  Min enda riktiga kärlek är kärleken till bandet Kent. Ingenting överträffar den kärleken.  Någon gång i början av nästa år ska jag föreviga den kärleken på min kropp. Jag älskar musik och min musiksmak spretar åt alla håll och kanter. Jag har nog gått igenom nästan alla musikstilar, men har fastnat i popens fantastiska värld. Helst ska den vara svensk och lite indie.


Och mer? Jag lever för att hjälpa andra och har en tendens till att bry mig för mycket ibland.  Jag har svårt att släppa människor nära, men de som tar sig förbi alla mina murar kommer oftast för nära, så nära att jag tror jag skulle dö om de försvann (se där kom det igen, det där med att dö! Dock att det är sant att mina vänner är mitt allt) Jag skulle vilja försörja mig på en kombination av smarthet och hjälpsamhet. Starta eget företag vore grymt, men är inte tillräckligt kreativ.

Någonting mer viktigt ni borde veta. Jo, jag har noll procent tålamod och jag pratar alltid innan jag tänker, vilket mina medmänniskor ofta kan störa sig på.  Jag kan även framstå som ganska elak om man inte känner mig, då jag är väldigt brutalt ärlig.

Det var en A4 sida om mig själv. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det där var precis Du! alla ord var perfekta haha :D Och jag älskar dig för det. MIN FINA VÄN!

2010-12-16 @ 21:18:38
URL: http://narto.blogg.se/
Postat av: C

Öppenhet = ärlighet = bra skit. Jag önskar att jag var mer rakt på sak, istället för att gömma mig. Kanske kan man inte få allt.

2010-12-16 @ 23:14:25
URL: http://faravill.blogg.se/
Postat av: C

Nej men, tack! Nu blir jag ju generad, haha.

2010-12-17 @ 09:58:37
URL: http://faravill.blogg.se/
Postat av: smultris

det var fint att läsa lite om dig, om vem du verkligen är ;) jag har ju läst din blogg ganska så länge nu faktiskt :)

2010-12-18 @ 12:54:58
URL: http://www.smultris.se
Postat av: smultris

vet du, du är alldeles tokig ;) jag är ful men lyckas bara få mig att se ok ut på bild. du ska se mig i verkligheten... däremot gör dina ord mig otroligt glad... bara så du vet ;)



kraaam

2010-12-19 @ 16:12:18
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0