Svar.

Tack för era fina frågor. Har svarat på de flesta, några har jag slagit ihop, och
andra har inte fått något svar. Saknar ni svar, kan jag ge er svar på annat håll.
Hoppas att svaren åtminstone duger. Ni är väldigt fina så att ni vet. Puss.

Vilken är den bästa film du någonsin har sett och varför?

Den bästa film jag har sett är Pay it forward (Skicka vidare).
Den har ett budskap, ett djup, en stor dos kärlek och sorg.
Enligt mig innehåller den allting som en riktigt bra film borde innehålla.
Och den innehåller ett svar på hur vi kan få världen mer kärleksfull.

Vad gör du om dagarna?

På vardagarna går jag oftast i skolan, går sista terminen på gymnaiset,
så studenten snart för mig del. Tjoho! På mina eftermiddagar brukar jag
mest ta det lugnt, plugga och umgås med vänner. På helgerna är jag med
vänner, sover och lite så. Jag har gärna filmkvällar, för det tycker jag är
trevligt.

Har du någon kändiscrush?
Ledsen att göra dig besviken, men svaret är nej. Jag tycker dock det finns
snygga kändisar, men ingen crush här inte. Tror kanske jag blivit för stor
för sådant, haha. Om man nu kan bli det?

Vart bor du?
Jorden, Europa, Dalarna, Borlänge, Torsång, ett rött hus med vita knutar.
Vill du komma förbi på en kopp te?

Varför kör du en frågestund precis som alla andra? Du är väl inte som dem?
Varför blogga, när flera miljoner andra göra det? Varför leva, när 9 miljarder andra
människor gör det? Varför gå i skolan, när alla andra gör det? You get it.
Vem avgör om man är som alla andra? Jag strävar inte efter att vara som en i den
gråa massan, men jag strävar efter att vara mig själv och göra sådant jag tycker om.
Och jag tycker det är roligt med frågestund. Sedan om jag är som "alla andra" bara
för det, tja då får du tycka det. Men jag anser att sådant avgörs inte genom en blogg.
Det är något man avgör när man känner en person. Och du..
Jag är unik, åtminsone lika unik som du och alla andra. Tänk på den en stund.

Har du några syskon? hur många, hur gamla och vad heter dem i såna fall? :)
Johanna 36
Oskar 35 år
Edvin 32 år
Evelina 27 år

Fast någonting säger mig att jag räknat fel. Så ursäkta mig om er ålder inte stämmer.
Jag kan inte ha koll på allt här i världen!

Kärlek eller vänskap?
Jag tror på att vänskap bygger på någon slags kärlek. Att älska någon är kärlek.
Att älska sina vänner är en form av kärlek. Men om vi ska göra det svart på vitt
så säger jag vänskap utan att tveka. Vänskap är det finaste som finns och jag
tror mer på vänskap.

Varför heter din blogg intelikabra?
När jag skulle skapa den här bloggen kom texten "Inte lika bra, men ändå helt okej"
upp i mitt huvud. Och många gånger känns det så, att man inte är lika bra,
men att man ändå är okej. Haha, det är lite knepigt att förklara.
Sedan tyckte jag att "inte lika bra" lät bra.

Vad ska du göra i sommar?
Äta massor av piggelin, gå på peace and love, åka till Göteborg, försöka gå
på någon konsert, umgås med vänner och bara ha det bra.

Hur ser en vanlig morgon ut för dig?
Klockan ringer. Jag stänger av den. Den ringer igen. Så håller det på i
ungefär 40 minuter innan jag tar mig upp. Då duschar jag, klär på mig,
torkar håret, fixar håret, fixar ansiktet, smink ibland, läser tidningen,
går till bussen.

Vad är du bra på? Säg tre saker
Jag är realtivt bra på att skriva. Jag är bra på att prata fort.
Jag är även bra på att komma ihåg låttexter.

Vilken musik är riktigt, riktigt dålig? 

Smöriga män i kostymer, som sjunger ännu smörigare och hemsk ballad, nejtack

Förlåt Elin, men döda män som sjunger opera är tyvärr bland det värsta jag vet.

Vad tänker du på innan du somnar?
Det mesta som man inte borde tänka på den tiden på dygnet.
Livet, framtiden, dåtiden, nutiden. Sådant som får en att vrida sig på nålar.

Var skulle du bo om inte i Sverige?
Jag vill inte bo någon annanstans än i Sverige, möjligtvis för kortare perioder på någon
månad. Men Sverige, Sverige älskade land.
Jag vill upptäcka världen. Allt från Europa, till asien till Afrika och USA.
Jag skulle förmodligen vilja bo i ett europeisktland. Berlin vore trevligt, om det
inte vore för att de pratar så fult, hah.

Hur  skall en skola skulle se ut och fungera om du skulle trivas?
En skola med rättvisa betygsystem, bra lärare som är lika trevliga som det har
mycket kunskap. Lärare som visar respekt till eleverna, eleverna visar respekt
till lärarna och varandra. En bra och trivsam miljö, som känns varm och
välkommande. En skola där man syns och lärarna har och tar sig tid för sina elever.
En skola som inte går under namnet flumskola.

Hur du ser på materislemn?
Gissar vilt på att det ska stå materalism?
Att ha tak över huvudet, mat på bordet, kläder på kroppen är självklart viktiga
grundförutsättningar. Men jag anser att det finns större och viktigare saker
än det ytliga.  Som hur vi mår innuti. För vad spelar det för roll om man har den
senaste mobiltelefonen, en ny mobil och en superbra dator, om man inte mår bra?
Jag tycker att samhället har blivit alldeles för fixerad vid det materiella,
och att det måste ändras NU.

Vad tror du om folkvett?
Det är ett relativt begrepp och en tolkningsfråga hur man tolkar ordet.
Men jag anser att det handlar om social kompetens. Att man kan bete sig
"normalt" i de situationer som det behövs. Det handlar om att visa respekt
mot andra. Och jag tror på att det är viktigt att man kan uppföra sig normalt.
Utan att behöva spåra ur. Hittar ingen bra förklaring till vad jag tror om det.
Vet inte om någon kommer begripa detta, men jag tror det är viktigt.

Jag vill se din ståndpunkt om landsbyggden. har den en framtid, du verkar ju hata den.. varför då?
Det sägs att det kommer finnas mycket jobb på landsbyggden inom några år,
och att vi ungdomar borde bo där.Men, jag personligen vill inte på landsbyggden nu,
för isolerande för min smak och det är drygt när man inte har bil och körkort.
Men landsbyggden är självklart något viktigt som måste bevaras. Bara för att
det är en trend attbo i städerna och att urbaniseringen är enorm stor, kan man inte
slopa landsbyggden helt. Om vi inte börjar bygga höghus på varenda åker.
Men hur ska vi då kunna äta havregrynsgröt och kanelbullar? Och var ska våra kossor vara?
Nej, landsbyggden behövs, men hur man ska kunna locka fler att bo där vet jag inte.
Erbjuda jobb som mjölkboende är tyvärr inte så attraktivt bland 80- och 90talisterna.

Vem är den person du beundrar som mest?
Oj, finns många människor som är värda att beundra.
Alla människor som håller sina ryggar raka trots att världen krossar dem.

Vart skulle du helst vilja resa till?

Just nu vill jag mest ha den 31 Maj, så att jag kan få åka til Turkiet.
Men annars vill jag nog helst till London. Varför jag vill dit vet jag inte.
Men har velat det i många, många år nu. Kanske något jag borde ta tag i.

Varför kom inte min förra kommentar fram?
För att blogg.se lider av förstoppning :)

Vad gör du när ingen annan ser?
Då sitter jag framför datorn och sjunger med högt och falskt till musiken.

Vilket är det finaste ordet som finns?
Klyschigt, men. Kärlek. För innebörden av det ordet är det vackraste
som finns på vår jord, och som det behövs mer av.

tillsammans med gröt eller ensam med revbensspjäll?
Förstår allvarligt inte frågan, men förklarar du lovar jag att ge svar!

Vad är ditt vackraste minne?





Listan kan göras oändligt lång. Minnena är många.

Vad vill du bli när du "blir stor"?
Större, bättre, snyggare, rikare?
Seriöst, så vet jag nog inte riktigt längre vad jag vill bli.

Vilket är ditt pinsammaste minne?
Har gjort mycket pinsamt i mina dagar, men det första som jag kommer på var när
jag cyklade in i en stolpe och for över styret och landade på marken. Platt fall.
Relativt korkat om inte pinsamt.


Vad är det bästa du vet att göra?

Konserter.


Kommentarer
Postat av: Sandra

jag tycker så mycket om det här. även om det mesta inte är nyheter tycker jag om det. och pussss på minnes-bilderna.

2010-03-29 @ 18:36:31
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: w

pay it forward är verkligen en sån bra film. och så sorglig. måste se den igen snart.



och jag håller med på dig på den sista frågan!

2010-03-30 @ 19:18:10
URL: http://wasteofpaint.webblogg.se/
Postat av: linda.

åh! jag vet inte vad det är som gör det, men jag älskar allt du skiver. Och jag skulle mer än gärna komma på en kopp te om det nu inte var så att jag bor i stockholm.



älskar din blogg , bara så att du vet .

2010-03-31 @ 00:51:49
Postat av: linda.

oj insåg just att det jag skrev lite fel. För dom med speciell humor (som jag) så kan ju det där med att "komma på en kopp" misstolkas lite grann.

Det jag menade var ju: jag skulle mer än gärna komma över på en kopp te . Blev det rätt nu?



kärlek.

2010-03-31 @ 00:55:33
Postat av: M.

Linda: Hahah, nu var du rolig! Och gulledig va!:*

Du får väl komma förbi någon gång du har vägarna förbi. Pusspå dig va!

2010-03-31 @ 09:58:47
URL: http://intelikabra.blogg.se/
Postat av: Tilda

jag har en känsla av att jag råkar vara fotograf till en utav bilderna :D

Bra svart på frågorna hörredu!



Kram

2010-03-31 @ 18:32:15
URL: http://www.kugghjulspojke.blogspot.com
Postat av: Emma

Dina svar är bäst!

2010-04-01 @ 21:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0