Gästinlägg

 

 

Hej!

 

Personen ovanför råkar vara jag, så då vet ni allihopa att den som skriver inte är allas vår Marie. Mitt namn är Emma och jag har tagit initiativet till att skriva i hennes blogg. Med andra ord: Jag ska gästblogga.

 

Första gången jag träffade Marie var hon 16 år. Hon hade svart hår och färgglada strumpbyxor och satt lutad mot ett träd. Jag var 18 år och klädd i vit klänning och studentmössa när jag började prata med henne. Jag minns att jag tryckte ner min mössa på hennes huvud. Den satt bra där, men för henne var det inte riktigt dags än. Nu har det snart gått två år och nu är det Maries tur att vara 18 år. Det är hon som ska ta studenten, klädd i en fin rosa klänning (jag tror att från hennes perspektiv är hela världen rosa) och studentmössa, som en kontrast mot det mörka håret.

 

Den elfte juni smäller det. Jag kommer vara där. Några av er kommer vara där, men långt ifrån alla. Men glöm inte att gratta henne då, för hon är fantastiskt bra som klarat det här, eller hur? Om 23 dagar kommer en studentmössa sitta sådär perfekt på hennes huvud igen, men den här gången är det hennes egen. Hennes studentmössa. Hennes student.


Kommentarer
Postat av: M

Puss! Bra att du orkar blogga när inte jag orkar.

Tycker ni borde lämna avtryck här så ni gör Emma glad, nu när hon var så duktig.

2010-05-19 @ 20:24:48
URL: http://intelikabra.blogg.se/
Postat av: Elin

Önskar jag fick vara där <3

2010-05-19 @ 22:29:26
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Sandra

du är duktig Emma! fast det vet du nog redan att jag tycker. men ändå.

2010-05-20 @ 00:19:43
URL: http://ordentarplats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0