Maskteorin!

07.00 imorse när jag stod ute i regnet och väntade på bussen hade jag underligt
sällskap. Det var jag och ett tiotal maskar. Nackdelen när det regnar är att
maskar, sniglar och andra underliga djur hittar ut från underjorden. Men idag
mina vänner insåg jag att maskar är smarta varelser. Jag höll på att kliva på en
väldigt lerig mask samtidigt som de 1 meter bort låg en ren och fin mask
(om nu en mask kan vara fin, tveksamt). Jag började då att grubbla på hur
maskarna som kryper omkring i jorden kan hålla sig rena. Jag drog en
fin teori om att regnet fungerande som en dusch. 1 minut senare kom svaret.

Den smutsiga masken började ringla omkring sig själv. Trodde den var korkad,
såg nämnligen ut som han slog knut på sig själv, MEN! Det visade sig att han
sedan gned sig mot sin kropp och att på så vis lossnade smutsen. 30 sekunder
senare var masken ren och fin (som sagt fortfarande tveksamt om maskar kan
vara fina). Jag fick svaret på en fråga jag funderat på i ungefär 2 minuter och
de 4 minuterna jag tillbringade vid busshållsplatsen imorse gick betydligt mycket
fortare.

Maskar är underliga, äckliga, men samtidigt väldigt bra tidsfördriv.


Kommentarer
Postat av: Emma

Har någon någonsin talat om för dig att du har lite skumma funderingar? Inget fel med det i och för sig!

2010-05-21 @ 21:34:27
Postat av: Eviz

känns som din hjärna kanske börjar ta sommarlov om du har tid att tänka på så stora saker,... ;)

2010-05-22 @ 00:08:12
Postat av: Elin

Jag håller HELT OCH HÅLLET MED ovanstående kommentatorer - ibland är du verkligen så där galen omoget galen som när vi var yngre. Det är charmigt. Och jag älskar dig,

2010-05-22 @ 23:30:51
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0