Mitt liv i Göteborg just nu;



Det är vinter i Göteborg nu. Novembers våta betong har fått ett vitt täcker över sig.
Kylan biter tag i en och man vet åtminstone att man lever när man känner hur kylan
letar sig in innanför revbenen.



Mitt fönster får agera provisorisk bokhylla. Flera böcker som står där borde jag läsa.
En skulle helst ha varit läst tills idag. Men jag orkar bara inte. Huvudet känns tungt
och jag försöker motivera mig med att säga "läsa, det är för amatörer" samtidigt
som jag öppnar en annan bok. En roman. Motsägelsefullt kan tyckas. Men skolan.
Jag orkar bara inte.



Språklaboration, tråkigare uppgift får man leta efter. Den är så diffus att början av ordet
inte ens förmår sig att fastna tydligt och klart på bild. Men mitt förhållande till vintersport
är bra. Ifall ni funderar. Slalom är roliga grejer.

Mitt liv är inte mycket roligare än såhär. Jag arbetar på att nysa och snyta ur hjärnan.
Försöker hänga med och hålla reda på alla uppgifter som skolan dränker en med.

Har ni något på era hjärtan som ni vill dela med er av istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0