Snökaos och kollektivtrafik!



Hej! Så där såg jag ut sent igår kväll. Gäller att bjuda på bilder av bästa kvalité ni vet!
Idag är det snökaos i Göteborg. Första riktiga snön faller över staden. Riktiga och riktiga,
men tydligen tillräckligt riktigt för att kollektivtrafiken ska drabbas av kaos. För er som
inte bor i staden och kan se hur det ser ut ska jag beskriva det för er.

Där det ligger som mest snö är det 1 cm, överallt annars är det mest blött och lite slask.
Kanske är det jag som är från landet som inte begriper hur detta kan orsaka kaos.
Men det är samma visa varenda år i dessa storstäder. Hallå?! Sverige har haft vinter
6 månader om året så länge detta land har existerat. Fattar inte hur det kan komma som
en chock varenda år. Kollektivtrafik, speciellt spårvagnstrafiken borde utveckla sitt
system. Det är inte hållbart om ni frågar mig. I borlänge går minsann bussarna trots
även om det är en meter snö och 30 minus. Efterblivna kollektivtrafik!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är lite rädd för vintern nu när jag ska flytta dit. Hur fasiken ska jag ta mig någonstans? :o

2010-11-09 @ 21:17:27
URL: http://narto.blogg.se/
Postat av: charlotte

fast jag tycker du är fin när du ser ut så där! -charlotte

2010-11-18 @ 23:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0