Fröken vemodighet är på besök idag.

Jag är sjuk. Min kropp har gått i strejk och blodet i mina ådror har frusit till is.
Åtminstone känns det så. Det är så fruktansvärt kallt under huden. Frossa.
Jag har tappat räkningen för länge sedan när jag åt sist. Typiskt mig när jag
blir sjuk. Min mage vill inte riktigt samarbeta alls då. Huvudet känns som det
väger för många kilo. Som att jag inte riktigt orkar hålla upp det. Men det gör
inte så mycket. Inte idag. Imorse trodde jag att jag skulle dö av det här. Jag
tror alltid jag ska dö när jag är sjuk. Hittills har det aldrig inträffat. Idag känns
isen i blodådrorna, frossan och det nertyngda huvudet som en väldigt bra ursäkt
till att bara få ligga mellan lakanen i en alldeles för obäddad säng och vara allmänt
vemodig. Man behöver liksom inte bry sig om någonting. Timmarna passerar förbi
utan att någonting händer. Just idag, just nu känns mitt tillstånd väldigt okej ändå.

Jag kommer inte dö den här gången heller. Livet överlever mig ännu en gång.
Fint.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Krya på dig gumman!

2010-09-07 @ 20:32:46
URL: http://nyckelbylyckan.wordpress.com
Postat av: skellefteå

åh. hoppas du får friskna till!

2010-09-07 @ 22:29:58
URL: http://chiwes.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vet att du överlever, det gör du alltid.Det är det fina med dig, har man dig har man alltid någon att sakna. Och någon att längta till att få träffa. Det vet du i och för sig. Så ja. Krya på dig älsk

2010-09-09 @ 13:56:51
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0