Maries gnälliga hörna I

Saker som jag stör mig på, undra i vilken ände jag ska börja? Jo, i den grundläggande såklart!

Människor som inte bryr sig i samhällsfrågor eller politik. Att ta avstånd ifrån samhället som man är delaktig i genom att säga ”jag bryr mig inte”, det är bara omoget och ungefär så stenålders. Ok, om vi fortfarande levde på hedenhös tiden i grottor, men nu gör vi faktiskt inte det. Skaffa ett lexikon, öppna en dagstidning, se på nyheter, gör någonting. Det är inte fint, sexigt, kul, bra eller you name it att vara obildad och dum. Det är bara idioti.

Jag är sjukt bitter på samhället och avsaknaden av sunda värderingar och moral.  Materialismen har gått ungefär 100 steg för långt. (ni som nu sitter som frågetecken och bara Materialism, vadå? skaffa ett lexikon säger jag ju!) Det viktigaste idag är att ha den senaste iphonen, en macbook, snygga kläder, en platt tv som helst ska ha 3D och så vidare, som om det någonsin kommer skapa välmående och sann lycka. Nej, just det!  

Sen har vi ju alla fuckface som ska åka till andra sidan jorden, typ Australien eller helst en liten öde ö som INGEN KÄNNER TILL (för man måste ju vara sjukt pretto också), för att ”hitta sig själv” eller ”lära känna sig själv”. Som om ditt inre jag sitter som ett litet spöke på en öde ö och väntar på dig DONT THINK SO! Jag har inga problem med människor som vill ut och resa för att upptäcka världen eller så, men att hitta sig själv? Please darling, lyssna på dig själv va. Ut och res men skippa allt det pretentiösa skitsnacket, tack!

Då kom vi till den här punkten med pretto. Alltså idag ska alla vara så SJUKT unika och pretto att det slutar med att alla sitter i en klump och bara ”åhh jag är så djup och svår” get a life. Alla ska bli stor större störst. Det är ungefär så August Strindbergs tid att vara pretto. Idag strävar alla efter att vara unik. Men då har jag en nyhet till er alla. Jag är unik, åtminstone lika unik som du. Suck on that!

Maries gnälliga hörna återkommer en annan dag. tack och hej!

Och nej, jag har inte PMS. Det är såhär jag är ungefär jämt: A pain in the ass.


Kommentarer
Postat av: sandra

vet du, för en gångs skull håller jag med dig till punkt och pricka, helt utan invändningar. :) jag är så förbaskat trött på att folk påstår sig inte bry sig om politik till exempel. det är allas förbannade skyldighet att bry sig om politik. vänster eller höger spelar inte så stor roll egentligen, bara man sätter sig in i det ordentligt och vet varför man tycker som man gör. att inte sätta sig in alls är riktigt illa. dödssynd nästan, enligt mig. och vad gäller tjafset om att hitta sig själv - det krävs bra mycket mer än att sätta sig på ett flygplan till indien eller grekland eller whatever. man växer och förändras konstant, och "sig själv" måste man hitta i varje ögonblick. och det kan man lika gärna göra i säffle eller finspång eller var man nu bor. bra skrivet! :) (och förresten håller jag faktiskt ofta med dig i det du skriver. det lät inte så men jag gör det. vi tillhör olika sidor inom blockpolitiken, men annars tror jag att vi har rätt lika värderingar egentligen. vi vill nog ha ganska lika samhällen, vi har bara olika sätt att ta oss dit. tror jag?)

2011-01-11 @ 22:23:12
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hahahaha love you! Du vet vad dom säger... Great minds..... :D:D:D

2011-01-11 @ 22:23:16
URL: http://tigerharen.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ses vi på P&L eller!!!

Hahaha äh, man ska vara lite bitter. Hur blir det annars ändring om alla håller med hela tiden??!

2011-01-12 @ 09:19:17
URL: http://tigerharen.blogg.se/
Postat av: Lotta

åh, tack så mycket!

2011-01-12 @ 12:47:41
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: Simone

hah jävligt bra skrivet. roligt och aah förbaskat bra! tummen upp girl

2011-01-13 @ 02:02:11
URL: http://hehemys.blogg.se/
Postat av: Malin;

WORD, GIRL!

2011-01-13 @ 16:25:40
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0