Maries gnälliga hörna II

Nu är det dags igen!
Nu kom vi till den här punkten med smarthet. Människor som använder försvar som ”Jag är inte född smart” eller ”jag föddes dum”, för att ursäkta att man gjort något korkat, dumt eller bajsnödigt uttryck som ingen fattar grejen med OCH SÅ VIDARE. Som om det vore någon NYHET att du inte är född smart. Hello, när jag föddes kunde jag gå, räkna, springa, prata, skriva, jag föddes som Einstein… Troligtvis I N T E. Som om någon är född smart? I så fall har man en mycket konstig definition av smart, må jag säga. Att äta, bajsa, spy, sova och skrika.. Tjaa.. väldigt intellektuella sysselsättningar må jag SÄGA. Om du saknade någon av dessa förmågor när du var bebis, då kan jag faktiskt medge att du var dum, men i annat fall är du född lika dum eller smart (BEROENDE PÅ HUR MAN VILL DEFINIERA DET) som alla andra. Suck on that fuckface.


Smarthet är någonting man får genom att söka kunskap och ta till sig den. Såååå… nästa gång ni ska ursäkta er dumhet, kom på någonting nytt än att ni är född dumma. För det håller inte, Så please var lite mer unik va.  Eller helt enkelt säg ”Jag är dum på grund av att jag inte har tillräckligt mycket kunskap” Sanningen sägs ju vara det bästa i längden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0