Instabil.

Labilt stabil
stabilt labil
kaos
men fortfarande som alltid instabil
saknaden gör mig tokig
och ensamheten får mig på fall
precis som den gjorde innan du fanns
men för mig finns ingen tid innan dig
det finns bara du och så finns ju nu
allt emellan och allt innan är en gråzon
flyter liksom ihop
till ett vakuum
kan inte riktigt andas här
som om jag någonsin kunde andas där
men ändå
det finns bara du och så finns ju nu
och någonstans här finns ju även jag
hon som inte riktigt kan andas
utan dig
hon som ständigt är
stabilt labil
ett kaos
instabil
men som ständigt och alltid är stabil med dig.


Kommentarer
Postat av: Sandra

"det finns bara du och så finns ju nu"

jag hör lite det här med adams-rays röst. det låter himla fint.

2011-03-13 @ 17:59:35
URL: http://ordentarplats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0