12 saker som du kanske inte visste om mig.

När jag var liten var jag livrädd för biltvättar. Jag var övertygad om att jag
skulle drunkna i bilen. De där snurrande tvättborstarna som gör rent bilen,
trodde jag skulle ha sönder hela bilen. Jag grät varenda gång jag skulle med
och tvätta bilen och vägrade sitta kvar. Till slut lärde jag mig att man inte kan
drunkna i biltvätten. Jag är fortfarande extremt noga med att kolla så att dörrar
och fönster är ordentligt stängda.


Om jag är ute och går tillsammans med en vän måste jag gå på vänstersida
om personen. Det har blivit nästan som en tvångstanke. Mina vänner har en
tendens att störa sig på det, men de flesta har börjat vänja sig vid att jag kräver
att få gå på vänster sida.


Jag är livrädd för bollar, de är ångestframkallande som få. Ser jag en boll vill jag
bara springa därifrån. Trots detta har jag spelat basket i lite mer än två år.
Jag slutade efter att min tränare råkade kasta en boll rakt på min näsa,
då var det inte roligt längre.


Jag är aktiv inom KDU – Kristdemokratiska ungdomsförbundet.
För tillfället är jag distriktsordförande för KDU Dalarna.
Jag står bland annat med på riksdagslistan.


Jag tror att vuxna människor som inte kan skriva korrekt, stavar fel, särskriver
och så vidare är dumma och lite smått efterblivna. Människor som är 25+ skall
kunna skriva korrekta svenska meningar. Det heter jättemycket och inte jätte mycket.
Aldrig stavas med ett l och alltid med två. Ända och enda är två ord som uttalas lika,
men med olika betydelser. Herregud, vad gjorde vissa människor på sina
svenskalektioner? Trodde skolan var obligatorisk likaså svenskan.


Jag har lätt för att lära mig låttexter. Hör jag en låt en gång brukar stora delar av
låten sitta, efter två, tre gånger brukar jag kunna hela låten. Detta gör att jag
ofta kan gå runt och sjunga på konstiga låtar, så att människor brukar ifrågasätta
vad jag egentligen lyssnar på för musik. Inte mitt fel att radion, butiker
och så vidare spelar så mycket konstig musik.


Jag lovar nästan aldrig saker. Jag ger endast löften som jag vet att jag verkligen
kan hålla. För mig betyder ett löfte mycket, och det ligger en stor sak i att lova
en annan människa något. Anledningen till att jag sällan lovar saker beror på
att jag själv hatar att bli sviken. Lovar man ingenting slipper man svika och bli sviken.


Jag älskar bacon. Om jag fick som jag ville skulle jag vilja äta det flera dagar
i veckan. Stekt bacon är det bästa som finns. Pasta carbonara, ja tack!
Om ni någon gång kommer komma på besök hem till mig och mitt framtida hem,
så kan ni förvänta er att bli bjudna på Pasta carbonara.


När jag gick på högstadiet älskade jag Takida av hela mitt hjärta. Jag lyssnade
på deras musik hela tiden, och jag har gått på ett flertal konserter med dem.
När jag var 15,16 år insåg jag dock att deras musik bara blev sämre och sämre.
Idag tycker jag endast om en låt med dem. Jag kan dock fortfarande ungefär
alla deras äldre låtar, pinsamt.


Jag har sett Marilyn Manson live i Scandinavium i Göteborg. När jag var mindre
älskade jag rock och metal. Så ja, jag har gillat Marilyn Manson.


Människor har en tendens att tro att små människor skall vara viga. Det stämmer inte.
Jag är stelast i kommun, men jag kan dra upp foten till munnen och bita på tånaglarna
om jag skulle vilja det. Som tur är finner jag den talangen väldigt osmaklig,
så det är ingenting jag sysslar med.


Jag lever på chips, coca-cola, snabbmat och noll motion, trots detta håller jag mig smal.
Jag tackar Gud för hög ämnesomsättning, annars skulle jag rullat fram vid det här laget.


Kommentarer
Postat av: Sandra

jag älskar såna här inlägg! med konstiga saker som bara de allra närmsta vet om.

2010-04-23 @ 18:41:52
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: Linda

haha du är för söt :P Men som Sandra skriver... jag älskar också såna här inlägg!

2010-04-23 @ 18:47:05
URL: http://narto.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag var också rädd för biltvättar. Fast sådana dära handtvättar som finns på bilmacker ibland, om du vet? Jag var rädd att när pappa sprutade vatten skulle det läcka in och jag skulle drunkna.



Och tack så mycket för dina ord. Det värmde, och ja, det ska jag!

2010-04-23 @ 21:44:54
URL: http://barahimlenserpa.blogg.se/
Postat av: Noomie

Men du, du skriver att du "har" gillat Marilyn Manson. Betyder det att du inte längre gör det :o?



OCH inte visste jag att du var med på riksdagslistan! coooooolt!



Det sista visste jag dock om... och jag är fett avundsjuk!

2010-04-28 @ 17:11:03
URL: http://noomiestenlund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0