Counting all the assholes in the room!

Det är nu jag önskar att jag kunde börja mitt inlägg med ett lyckoskrik
över hur sjukt bra Volbeat var. Det är nu jag vill skriva ett fantastiskt långt
inlägg om hur bra konserten var, om vilken grym känsla det var när jag
hörde favoritlåten. Eller helt enkelt bara fylla upp ett inlägg med grymt
snygga bilder och säga att Volbeat just nu rockar hela min värld.
Men så är inte fallet.

När vi satte oss i bilen på väg mot Örebro igår kväll, så fick jag sms av
Walle när vi närmade oss Ludvika han hade hört ett rykte om att det skulle vara
18 års gräns. Paniken spred sig i kroppen i samma sekund som jag läste.
Jag skickade sms till Emma som kollade upp om det var sant.
Två minuter senare fick jag svar. Mardrömmen var sann, det var 18 års gräns.
Idioterna till arrangörer har för ungefär en vecka sedan helt plötsligt satt in 18 års gräns på konserten.
Jippi, har har vi gått och väntat sedan augusti på den här dagen.

Vi forsatte i alla fall att åka mot Örebro eftersom Jonas, och Henrik kunde ju få gå in
och vi hade en liten förhoppning om att arrangörerna kanske kunde erkänna sitt misstag
och vara vänliga och släppa in oss.
Men icke, det blånekade det och sa att det hade varit 18 års gräns hela tiden.

Så när Jonas, Henrik och alla andra 700 människor var inne på Volbeat satt vi ute i kylan och deppade ihop.
Tro mig det var inte ett dugg roligt att sitta utanför i 2 minus och höra musiken och höra folket
sjunga med och skrika som idioter.
Det var ju vi som skulle stå där inne!

När det var 30 minuter kvar av konserten och jag var mer eller mindre lika stel som en fryst fiskpinne så kom det fram en vakt och sa att vi fick komma in!
Lyckan spred sig för en sekund och vi sprang in.
Tro mig Volbeat är helt sjukt bra live. Det var 30 underbara minuter.

Men jag är ändå totalt jätte piss off idag.
Jag vill ungefär döda ticnet jätte mycket och idioterna till arrangörer oxå.
Sen kom jag hem 03.00 i natt och somnade vid 04.00 och gick upp 06.30.
Sov med andra ord ungefär 2.5 timme.
Jag var ett vandrande lik idag ända tills lunch då jag åkte hem och sov.

Det här inlägget kanske inte var det roligaste för er.
Men det var jätte nödvändigt för mig att skriva av mig allt.

Jag hatar Örebro och kulturhuset.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jävla arrangörer.

2008-12-11 @ 19:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0