Sammanfattning 2009

2009 börjar lida mot sitt slut. Jag sa någon gång i början av Januari att jag skulle
svara för om året har varit bra eller dåligt. Jag tänker göra det nu, och jag kommer
göra det genom att sammanfatta hela året. Månad för månad. Here we go.

Januari
Jag räknade ut att på ett A4 i word kan man skriva "jag saknar dig"
är det 899 ord, 3900 tecken och 51 rader. Jag saknade mycket då.
Jag var även extremt skoltrött, jag hade 1,5 år kvar. En evighet.
Då längtade jag bort från skolans korridorer. Nu vet jag att 1,5 år inte är en evighet.
Nu vet jag att skolans korridorer har en trygghet i sig.


Februari.


Vintern kom. Det var kallt och snöigt. Jag och mina vänner åkte skridskor på idrotten.
Jag hann även med att bli sjuk. Thåström släppte sin nya singel Kärlek är för dom.
Den skapade förhoppningar, lycka och lite tårar. Thåström gjorde det igen.
Kärlek är för dom, dom som har tur. Det var inte unikt sagt, mest klyschigt.
Men finaste Thåström gjorde det bra som alltid.
Mitt i alla denna vinter börjad jag sakna sommaren. Fast det jag mest saknade var alla
vänner jag en gång hade. Men jag lärde mig under året att älska de jag hade och
att vissa faktikst är värda att dö för.

Mars

365Borlänge startades. Vi hade stora planer, men precis som Jocke sjunger
"Alla våra högtflygnade planer dom sprack på små detaljer som man glömt"
Mars var annars en månad som bestod av lycka till stor del. 
Snön började sakta men säkert att smälta och våren började att komma.
Den stora grejen i Mars var när Emma vann biljetter till P3 live session.
Hon och jag skulle dit för att se Lasse Lindh i början av April

April

Vi åkte till Stockholm. Vi bodde på vandrarhem, träffade Emmas vänner och såg Lasse,
Markus Krunegård och Jonathan Johansson. Oförglömligt var det.
Resten av april är suddigt, men jag upptäckte att Simon Norrsveden var fin, och att vårsolen är underbar.

Maj
Jag började se slutet av tvåan och sommaren kom med en rasande fart.
Jag brände mig i solen för första gången på flera år. Felix föddes. Min kamera
blev stulen i Växjö, så det var en månad som inte blev dokumenterad i bild.

Juni

En månad som kan beskrivas med två ord Peace & Love. Trejde året i rad. Festival.
Dans, skratt, vänner, tårar, människor, musik. Allting jag behöver på ett ställe.
Jag fick äntligen se Navid, vilket var galet. Jag såg även min älskade Thåström plus
massa fler. Efter peace and love var jag mest sjuk.

Juli



Jag var barnvakt åt en gullunge i en veckas tid. Vi lekte ofta på en filt i skuggan.
När jag inte gjorde det ägnade jag mig åt att vara med vänner, åka till stugan,
lyssna på regnet, bada fötterna i vattnet och andra mysiga saker.

Augusti


Augusti var en fin månad. Jag åkte på äventyr till Göteborg en vecka. Min syster blev fru,
jag klippte mig, skolan började och ångesten för att den snart var slut började.

September

Sommaren försvann och hösten kom i en rasande fart. Nelly hann fylla 1år, vi åkte
till Falun för att se DiLeva och jag blev även tre converse rikare.

Oktober


Det var både dop och höstutflykt. Linda tatuerade sin magen, Kent fick hela världen
att hålla andan efter att de gått ut med att en ny skiva skulle komma.

November

Jag dansade omkring i mina kjolar överallt. Hemma som borta. Jag var ensam hemma
i vårt stora hus i två veckor, hade tjejkväll, men mest så fyllde jag 18 och lyssnade på
Kent - Röd.

December

December kom, december är här nu. Det blev både vinter och jul. Skolan dödade,
skolans nästsista termin tog slut, jag fick julllov och köpte systekamera.
 
Sammanfattningsvis:
Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.


Kommentarer
Postat av: Sandra

åh vilken himla fin sammanfattning. jag borde också göra en snart ju.

2009-12-28 @ 15:09:04
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: Emma

Jag tyckte om detta! Du borde nästan satsa på månadssammanfattningar. Mycket bilder gillas också.



2009-12-28 @ 22:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0