Bakom molnen.

Google translater är min nya bästa vän. Jag har aldrig varit så bra på tyska som nu.
Nej det kallas inte fusk, det är bara ett väldigt bra hjälpmedel, kanske lite för bra.
Men det skiter jag fullständigt i för jag har bättre saker för mig än att dampa ur
på massa oförståeliga och omöjliga tyskaord som jag i alla fall aldrig kommer lära mig.
Synd bara att google inte har något som kan få in glosor i huvudet på en gång också
det hade suttit väldigt fint just nu.

Från plugg, till väder och vind.
Igår fick USA inte bara en ny president, vi i borlänge fick också snö, tänka sig!
Vi har faktiskt haft ganska gott om kyla och snö iår, i alla fall kylan.
Men nu är det plusgrader och snöslask ute, jag hatar skiten så fruktansvärt mycket.
Och vet ni vad kära läsare?
Jag vet inte om jag vågar erkänna det här, men jag tycker det räcker med vinter för i år.
Jag vill ha vår nu. Kanske till och med sommar, bara jag slipper ha de jättevarmt och jättesoligt.
Solen är rätt överskattad.
Eller visst jag vet att den håller oss vid liv och utan den skulle vi inte leva osv.
Men jag tycker solen är som bäst när den är bakom molnen. Då stormtrivs jag.

Kommentarer
Postat av: Linda

svar: inget man pratar om :)

2009-01-21 @ 22:18:38
URL: http://narto.blogg.se/
Postat av: Simone

haha, google translate äger.. trots dess något bristande exakthet i översättnigarna :)

2009-01-22 @ 11:02:59
URL: http://baraenfas.wordpress.com
Postat av: Emma

KLART DET RÄCKER MED VINTER. ÄNTLIGEN HAR DU FATTAT.

2009-01-22 @ 18:03:44
URL: http://pangboomkrash.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0