Drömkrossare.

Vi sorterar drömmar
och försöker desperat
glömma vår
morgondag
samtidigt som
vi flyr
från gårdagen.

Men verkligheten
krossade våra
drömmar
i samma ögonblick
som den påminde oss
om att vi lever
i en syrfattig värld
där den starke
krossar
den svage.

Verkligheten
krossade oss
och
din drömfångare
var inte tillräckligt
stark
för att hålla dig
och mig
ovanför ytan
samtidigt.

Jag gled igenom
dina drömmar
och blev till
ett minne
som du flydde ifrån
precis som du
alltid gjort
för du visste att man inte
kan andas
när man lever
i gårdagen.

Jag föll från ditt
höghus
och insåg att
du
inte bara var ännu
ett minne att fly ifrån.
För du var hela mitt liv
och man kan inte fly ifrån livet.

Kommentarer
Postat av: elin

jag älskar dina ord men deras innebörd skrämmer mig?



<3

2009-07-01 @ 00:30:16
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du vet att jag gillar det. <3

2009-07-03 @ 09:00:13
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: Emma

Du är så himla bra!

2009-07-06 @ 21:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0