Som långa tåg av längtan.

Ur ett smutsigt tågfönstret svischar granarna förbi i 90 kilometer i timmen.
De gråa molnen får avståndet mellan himlen och marken att krympa.
Anna Ternheim sjunger ur mina ipodlurar att idag är en bra dag, today is a good day.
Jag är på väg mot Gävle och jag tror på varje litet ord hon säger.

Helgen har sprungit förbi i en rasande fart, men visst hade den där Anna rätt.
För helgen var helt okej, t.o.m mer än helt okej. För ungefär 10 mil bort från
Borlänge så kändes verkligheten inte lika verklig.

Söndagen kom, idag alltså och det var dags att sätta sig på tåget igen.
Tågfönstrerna var lika smutsiga och himlen lika grå.
Men denna gång var det Thåström som sjöng för mig.
Han sjöng om tåg av längtan, som långa tåg av längtan.
Min längtan handlade om att få vända om, och få stanna en liten stund till.
Men tåget vände inte, trots att jag vill det hela tiden.
Borlänge närmade sig med stormsteg och helt plötsligt stod man på perrongen igen.
Jag var hemma. Jag är hemma med samma längtan bort.
Långt, långt, långt  bort.


Kommentarer
Postat av: Sandra

så himla fint vännen. hoppas du kan åka dit snart igen.

2009-03-29 @ 20:10:55
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: r.g..

det hade du kanske behövt...



<3

2009-03-30 @ 23:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0