Vi smälter i vårsolen.



Snön smälter under dina converse skor
och fåglarna cirkulerar
ovanför ditt huvud.
Den klara blåa himlen
får horisonten att bli avlägsen
och avståndet
mellan
dig och mig 
växer i takt med
himlens blåa konturer.

Vårsolen torkar dina
vintertårar
och du säger att
du är lycklig
för du kan känna hur
sommaren snart är här
för att rädda dig
från din
eviga kyla.

Men vännen
jag tror att du
glömde bort att
himmlen växer om våren
och snart så kommer
du och jag endast vara
ett minne blott. 
För när himlens konturer
växer så smälter isen
som håller
dig och mig
ihop.


Kommentarer
Postat av: Emma

Riktigt bra!

2009-03-15 @ 20:59:24
Postat av: Anna

vår snart ja :D

2009-03-15 @ 21:03:38
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0