jfewhrieghtr9proyu

Jag kollade nyss på dokument innifrån på tv2, som ikväll handlar om
barnmisshandel. Jag blev tvungen att stänga av teven för att jag blev så himla
upprörd. Vuxa människor i det här landet slutar aldrig att förvåna mig.
Att det finns människor som försvarar barnaga är för mig obegripligt.
Att slå barn i uppfostrningssyfte har aldrig varit okej i mina ögon och kommer
aldrig att bli okej. Spelar ingen roll om barnen är respektlösa, om de kallar
folk vid elaka namn, man slår dem i alla fall inte.

Ska vi tillåta att vuxa får slå barn för att de inte kan bete sig, då ska vi tillåta
att vuxna får slå vuxna. Misshandel som misshandel. Örfil som örfil.
Himla människor, som sätter sig själva uppe på pedistaler och målar upp
sig som några kungar. Skärpning!

Om de allvarligt tror att det enda sättet att få dagens barn och ungdomar
att visa respekt är genom örfilar. Då har de inte mycket till hjärnor.
Åh. nu orkar jag inte skriva mer, blir för arg. GAAAH!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0