Osynlig i den periferi

Vi trängs ihop i vimlet av människor

till ett ingenting

där all vår smuts

blandas med deras blanka fasader
en dag ska jag bli lite mer som dem

en välpolerad blank yta
inte idag
kanske inte imorgon
men en dag

 

 

nu försöker jag mest andas

finns till för mig

räcka till dig

och bli över till resten
och samtidigt synas

vara någon i vimlet

men jag misslyckas
blir till gruset under dina kängor
beblandar mig endast med

saliv i din spottloska
och du
du hann aldrig ens se mig

innan jag blev passé i din periferi




Kommentarer
Postat av: Sandra

"men jag misslyckas

blir till gruset under dina kängor"

åhåhåh. du är så bra vännen.

2010-12-16 @ 16:04:27
URL: http://ordentarplats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0