Buss på villovägar!



Jag skulle ha varit i Göteborg igår kväll klockan 22.00, men jag kom inte till
Göteborg förrän idag klockan 8:52. Jag tillbringade min natt ensam på ett hotellrum
i Stockholm emot min vilja. Mycket romantiskt. Jag skulle inte ens ha åkt till Stockholm.
Jag ogillar SJ mycket starkt om ni ville veta. Istället för att åka tåg till Göteborg igår,
så satt jag på en äckligt kall buss till Stockholm och frös mer eller mindre ihjäl.

How come? Kanske någon av er undrar. Jo, såhär var det...

Min resväg såg ut såhär igår: Borlänge-Krylbo- Hallsberg- Göteborg. Great!
Men första sträckan till Krylbo blev ersatt med buss av någon konstig anledning.
En buss som blev närmare 30 minuter försenad, så jag missade mitt anslutande
tåg ifrån Krylbo. Skål. De på SJ sa då att vi skulle fortsätta åka med bussen till
Stockholm och hoppa på ett X2000 tåg därifrån till Göteborg. När vi kom till
Stockholm missade vi tåget med en marginal på 10 minuter. Så det blev hotell
för min del och ett direkttåg till Göteborg 06.00 imorse.

Om jag är trött och bitter nu?
Nej, hur kan ni tro något sådant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0