Du viskar att jag brinner

Ojämna hjärtslag
i en sovande stad

total ambivalens
när saknad och längtan
ryms i samma vemodiga hjärta
ett hjärta som söker efter ditt

jag som inte kan skilja på rätt och fel
hur ska jag veta vad mitt hjärta slår för
om det ens slår

men om det slår,
slår det för dig

du är hon som sitter fast i min hjärnbalk
som ett virus av värsta sort
fast jag typ gillar det.

det är du som viskar i mitt öra,
du viskar att jag brinner
och jag vill så gärna tro dig

men hur vet man det,
hur vet man om ens hjärta slår?

Kommentarer
Postat av: Elin

Ditt hjärta slår. Det vet jag. Det ser jag. Och det känner jag.

älskar dig <3

2010-11-15 @ 15:28:08
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0