Den här hösten kommer att döda mig, eller?

Den här hösten kommer döda mig. Ett mantra som ekar ständigt i mitt huvud. Det är nog ett mantra som finns rätt ofta i mitt huvud. Det behöver inte nödvändigtvis vara just hösten som dödar, det kan vara någonting annat. När jag gick på gymnasiet var det väldigt ofta; skolan kommer döda mig. Men se, jag överlevde den. Med tanke på tidigare erfarenheter lär jag även överleva den här hösten. Även om jag inte riktigt begriper hur. Okej, alla dagar är inte dåliga. Finns bra dagar emellan de långa, tråkiga, gråa, trista och ensamma dagarna. Ofta kan de dagarna vara riktigt bra dagar. Men sedan så kommer de där ensamhetsdagarna igen och det där mantrat faller över mig. Jag vet inte riktigt hur man hanterar den här sortens ensamhet.

Men förmodligen kommer inte den här hösten döda mig. Kanske blir den en tyngd att bära, ett minne att förvara eller en erfarenhet att lära av. Det märks. Förmodligen blir den alltihop. Jag hoppas så innerligt att 2011 för med sig någonting nytt. Lättare andetag, fler hjärtslag, nya människor, fler skratt och mer dans. I alla fall någonting som gör denna väntan till någonting annat än en väntan. Jag orkar inte vänta mer nu. Ge mig någonting som hjälper mot en ond och giftig värld. Någonting som botar ensamheten och stillar en rastlöst kropp.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

fin, jag hoppas också på mer dans. och jag tycker att det är så himla fint när du kommenterar.

2010-10-20 @ 19:24:34
URL: http://mittuppeilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0