En kärleksförklaring till er som betyder.

 

För att hon stått vid min sida i någonting som känns som en livstid. För att hon fick mig att inse att jag är värd någonting och vi lyfte varandra och föll med varandra, men aldrig utan att stötta varandra till att lyfta blicken mot himlen igen. För att hon känner hela mig, varenda liten del och trots detta står kvar hos mig. Men mest för att hon aldrig gav upp där i början trots mina ständiga vet inte. Utan hennes ständiga frågor och hennes enorma envishet hade vi nog blivit som alla andra. Sådana som höll ut ett tag för att sedan släppa taget för att ingen riktigt orkade hålla i tillräckigt hårt. För vårt löfte.



För att hon fick mig att upptäcka nya äventyr och fick mig skratta trots att världen hånade oss. För att hon fick mig att gå upp nästan varenda morgon för att gå till skolan. För att vi slog våra kloka huvuden ihop och klarade skolan bättre än jag någonsin trott. För tårar, men mest för skratten och för att vi numera delar en gemensam kärlek; Kent. För att du tog mig igenom de jobbigaste dagarna under de tre jobbigaste åren. För att du står kvar trots att vi nu tagit av oss våra vita hattar. För att jag nu förstår känslan bakom ”Vi håller andan och håller händer i språnget”.



För att du lärde mig se på livet med nya perspektiv. För att du lät mig vara jag och för att du lärde dig att älska även mina mindre charmiga sidor. För att du stått ut med mina vredesutbrott, humörsvängningar och för att du torkade tårarna och gav mig lugn efter stormen. För luft på burk och en sommar utöver det vanliga. För minnen som är för många att rada upp. För allt som är och allt som varit, men mest för att du fick mig att tro på en framtid. För Lars Winnerbäck, för Kristian Anttila, för Anna Ternheim, för Kent, för Lasse Lindh och för allt annat. För allt helt enkelt.

Därför, just därför älskar jag er.

Ni världens finaste och bästa hjärtslag.


Kommentarer
Postat av: Linda

Du är för söt min lilla pingla! :)

2010-10-19 @ 21:22:04
URL: http://narto.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag älskar dig, så mycket <3

2010-10-19 @ 22:33:04
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag älskar dig.

2010-10-20 @ 20:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0