Brinn hjärtat brinn!

Jag föddes i ett kaos
i en gränstid innan vintern i början av 90-talet

mitt i ett mellanmjölksland
i en tid innan internet dominerade våra liv

och innan vi blev Facebookgenerationen

 

Vi som aldrig skulle bry oss om någonting

mer än oss själva

egocentriska jävlar

med hjärtan av betong

och en ensamhet större än världen själv

 

Världen skapade oss

formade oss

vi föll in i deras mallar

ändå blev vi bara fel

 

Det är ni som bär ansvaret för det

inte vi

men det är precis som att ni glömde oss längs vägen

att livet kom emellan

Facebookgenerationen, vi som inte bryr oss

men hör ni inte hur våra hjärtan skriker

efter att ha någonting,

någon

att brinna för

som brinner för oss




Kommentarer
Postat av: Emma

Andra stycket önskar jag att jag hade kommit på och tagit patent på.

2010-09-23 @ 21:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0