Låt oss ta det här på ett språk som alla kan förstå.

Det är märkligt med den här bloggen och ni som läser den. Lägger jag ut bilder med texter som handlar om mitt liv, min vardag och mitt hjärta stiger ni besökare i höjden. Skriver jag någonting som rör samhället, framförallt politik då överger ni bloggen. En efter en.

 

Är verkligen mitt hjärta mer intressant än samhället vi lever i?

Ni verkar ha en snedvriden uppfattning om det där med hjärtan och verkligheten.
Mitt samhällsengagemang är en stor del av mitt hjärta. Vi måste bry oss om varandra, visa varandra kärlek och empati. Det är det som skapar en schysstare värld. Ni vet det, va?

Jag vet att ordet politik skapar en olustig känsla hos många, att det liksom får många att vända blicken åt ett annat håll och slå dövörat till. Men vi behöver ord som empati, kärlek och medmänsklighet här i världen. Och för mig handlar politik om just det. Att vi ska skapa ett schysstare samhälle, ingenting annat.

Puss.


Kommentarer
Postat av: Matilda

jag överger den inte alls, det blir bara ont om kommentarer från min sida - men det har ingenting med innehållet i bloggen, den gillar jag oavsett <3

2010-10-01 @ 16:29:54
URL: http://whenwecollide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0