Låt oss prata om livet.

Jag har flyttat. Bor på den där stora ön nu. Hisingen ni vet. Ena dagen går jag
omkring i jeansjacka och njuter av vårsolen för att nästa dag gå i vinterjacka igen
för då faller det stora blöta snöflingor som landar i håret och överallt annars där man
inte vill ha det. Jag går i skolan och börjar få rutiner på min vardag. Andra kvällar hamnar
jag på konstiga platser som Kungälv och en annan dag fikar jag med min nya roomies
vänner. Ibland gråter jag över allt och ingenting, men mest ler jag nu för tiden. Det är
nog våren som bankar i mitt bröst.

Jag planerar min sommar. Jag ska på festivaler och hänga i parker med mina vänner.
Jag ska åka tåg land och rike runt, men allra mest ska jag nog bara vara. Jag shoppar
nya kläder som jag egentligen inte har plats för, men som jag ändå vill ha. Igår åkte
jag till Borlänge och vann ett festivalpass till Peace and love. Imorgon skriver jag
högskoleprov och på kvällen ser jag Håkan Hellström.

Jag lever finisar. Jag lever mer än jag gjort på länge.
Jag tänker på er också. Öppnar bloggen nästan varje dag och tänker att jag borde
skriva något. Dela med mig av allt som händer, men jag finner inte orden. Jag orkar
inte leta fram dem heller. Jag trivs i nuet, att bara vara och finnas, utan att behöva
sätta ord på det, utan att behöva analysera sönder allting i minsta detalj.

För om man bara är utan att tänka faller man inte lika lätt.
Det handlar om att våga andas och bara vara.
Klyschigt men sant.


Kommentarer
Postat av: smultris

äntligen... och tack för update ;)



du skriver så fint, du skriver så jag vill vara i dina ord, i din verklighet. jag vill så mycket men för varje dag blir jag äldre och äldre och allt bara försvinner.



det låter som du har det bra flicka... det tycker jag om ;)

2011-04-02 @ 01:14:11
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Elin

Du är bra fin du <3

2011-04-03 @ 18:44:21
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Härligt!

2011-04-05 @ 20:53:15
URL: http://nyckelbylyckan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0