Ni talar om framtid; jag skriker hopp, liv adjö!

Ligger i sängen bland lakan, kuddar och den nyinköpta kurslitteraturen. Jag blundar
helst för den. Vill inte börja plugga igen. Vill inte drunkna bland böcker, tentor och
människor jag egentligen inte vill veta av. Men jag biter ihop och säger till allt och
alla att det kommer gå okej. För det måste gå, även om insidan skriker något helt
annat till mig - Låt mig gå sönder i fred och låt mig få ligga mellan trassliga lakan i
sängen. Men det är sådant man inte säger högt. Så jag ler och säger att det kommer
gå bra istället. För jag vet lika bra som ni att jag kommer överleva detta på någotvis.

Golvet är fullt med oöppnade brev. Räkningar, hemförsäkringspapper brev från
universitetet och andra saker jag inte orkar ta tag i.  Jag kom in på det jag ville,
men jag kommer inte börja. Mest för att jag inte vill flytta till Växjö just nu.

Borde städa, borde köpa mat, borde laga mat, borde söka lägenhet, borde söka jobb.
BORDE TA TAG I LIVET.

Men jag trycker in paus och blundar för allt ett tag till.


Det handlar om överlevnadsstrategier.
Precis som det alltid har gjort.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vet du? Någon dag eller kväll borde vi kura ihop oss under massa filtar och dricka te och bara inte vara okej ett tag. Det får man faktiskt.

2011-08-28 @ 16:56:10
URL: http://Ordentarplats.wordpress.com
Postat av: smultris

Växjö... där är jag lite då och då... bla till helgen igen...



vad för utbildning har du kommit in på?

2011-08-28 @ 22:15:27
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0