Du är dom långa milen mot berlin.





46 mil från Göteborg. Ni vet i staden där allting handlade om att tömma sitt rum på
tonårstankar. Där var marken vit luften kall och det kändes precis som att tiden stått
stilla där sen sist jag var där. Som att staden gått i ide. Staden var precis som staden
alltid varit, ni vet. Ytterligare 16 mil norrut, var luften mildare men marken hade ännu
mer snö. Där träffade jag min mormor och även en tremänning jag aldrig träffat. Visste
inte ens att vi var just tremänningar. Hon bor i London annars. Helgen har bestått av 14
timmars resa. Sammanlagt 124 mil.

Nu är jag tillbaka i lägenheten i Göteborg. Denna gången ensam. Den är så tom att den
ekar.  Jag fyller tomrummet med musiken. Mest bara för att slippa möta ensamheten.
Nu ska jag begrava mig under massa täcken och kuddar. Ta hand om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0