Vardagsliv

På dagarna åker jag och Linda på små äventyr. Många skulle nog se det som
vardagsliv. Vi väljer att kalla det äventyr, det låter helt enkelt roligare så.
På kvällarna ligger vi hennes säng och kollar på big bang theory och på natten
läser jag böcker och skriver poesi. Vissa påstår att vi kanske inte har någon
vardagsrutin, men jag vill påstå i allra högst grad att vi har det. Men på tisdag
får vi en mer vanlig rutin, eller ja, Linda får. Jag fortsätter vara arbetslös och hon
börjar gå till jobbet.

men det där med poesi, Åsa ericsdotter är så himla himla fin.
"Vi har samma brevlåda men jag vet inte vem han är"
Jag skulle kunna skriva citat på citat av henne men jag tänker låta bli.
Tänker istället lägga mig i sängen med hennes bok i ena handen och ett
anteckningsblock i den andra och försöka få fram egna ord.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är också ute på massa äventyr då! Idag klippte jag mig och igår gick jag till ica nära. Wow.

2011-01-11 @ 20:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0